Testujemy manualne obiektywy pod portret

Nowy system, to również poszukiwanie nowych ciekawych szkieł. Tym razem do naszej torby fotograficznej trafiają dwa obiektywy stricte pod portret i sesje buduarowe. Czyli 58mm oraz 85mm, dwa manualne i niesamowite szkła.

Jednym z najważniejszych elementów zestawu fotograficznego są właśnie obiektywy. Dobra optyka pozwala robić niesamowite zdjęcia. Dużo mniej ważnym elementem jest samo body aparatu. Gorszy aparat z lepszymi obiektywami zrobi lepsze zdjęcia od lepszego aparatu z gorszą optyką.

Obiektywy Manual Focus trafiają do torby

Decyzja została podjęta i obiektywy, już jadą do nas. Wybraliśmy model 58mm, który będzie na naszym aparacie odpowiednikiem szerokiego 45mm oraz model 85mm, który będzie odpowiednikiem około 67mm dla pełnej klatki.

Oczywiście wybór obiektywów, nie jest nigdy prosty. I nim wybierzemy sprzęt, który z nami zostanie na stałe musimy przetestować wiele szkiełek. Tym razem przez kolejny rok będziemy bazować na dwóch niesamowitych obiektywach mf (tak, bez autofocusa).

Manualny focus to przede wszystkim dużo trudniejsza praca, ale efekty końcowe powinny być magiczne. To również sporo nauki nowej optyki oraz przeprowadzenie kolejnych sesji w celu sprawdzenia optyki. Czeka nas naprawdę pracowity rok 2022.

Voigtlander Nokton SL IIs 58 mm f/1.4

Piękne 58mm w kompaktowym wymiarze to niesamowity klasyk w nowym wydaniu. Dzięki temu obiektywowi będziemy mogli tworzyć szerokie kadry z całą sylwetką osób nam pozujących.

Voigtlander 58mm to naprawdę magiczny obiektyw, coś unikalnego jeśli chodzi o efekt końcowy. To powrót do korzeni fotografii artystycznej, wyjątkowej – po prostu innej.

Mitakon Speedmaster 85 mm f/1.2

To olbrzym i to bardzo szybki, bo przysłona to magiczne f/1.2. Ten obiektyw będzie służył głównie do zdjęć torsu oraz twarzy.

Speedmaster 85mm to kolejne bardzo ciekawe szkło fotograficzne. To podobnie jak w 58mm magia zamknięta w obiektywie, która wylewa się na efekt końcowy zdjęć.

Czemu obiektywy manualne?

Bo to magiczne obiektywy, które pomogą nam uzyskać jeszcze ciekawszy efekt końcowy naszych prac. Pragniemy by nasze zdjęcia były jeszcze piękniejsze oraz z otoczką magii i nostalgii. Oczywiście idealnym partnerem jest tu system średniego formatu GFX.

Bardzo istotnym elementem podczas wyboru optyki jest oczywiście cena. Obiektywy manualne są wielokrotnie tańsze od obiektywów z autofocusem. Oczywiście nie mają wbudowanej stabilizacji i wymagają pracy „na oko”.

Jednocześnie możliwość zakupienia naprawdę wyjątkowych szkieł. Tego typu szkła są bardzo ciężkie do zakupu w wersji af. Jednocześnie pod średni format nie występują w tak dobrym świetle.

Zdecydowaliśmy się na kompromis – jakość szkła a szybkość i wygoda pracy. Bo koniec końców, najważniejszy jest dla nas efekt końcowy i zdjęcia, które oczarują nasze klientki i klientów.

Jednocześnie praca będzie wolniejsza a co za tym idzie pozwoli nam poświęcić więcej czasu na kompozycje jeszcze lepszych ujęć.

Wolniejsza sesja fotograficzna – czyli?

No właśnie, czyli co daje nam wolniejsza sesja. Z jednej strony, nie liczymy sesji na godziny a na zdjęcia z drugiej mamy więcej czasu na pracę z klientem. Bo najważniejsze są zdjęcia oraz proces ich tworzenia. Już od roku 2022 poczynając przenosimy się na manualne obiektywy wysokiej klasy.

Poszukujemy magii w optyce, czegoś innego nie tak sterylnego jak nowe obiektywy fotograficzne. Pragniemy zaoferować zupełnie inne zdjęcia oraz inne doznania podczas sesji foto. Zaczynamy pracę w żółwim tempie i dobrze nam z myślą o tych zmianach.

Leave a Reply